Kotlety mięsno-brokułowe – sposób na przemycenie warzyw

Też tak macie, że pyszne dania powstają u Was z potrzeby zużycia składników, które zostały Wam w lodówce?

Mi po przygotowywaniu posiłków na detoks, zostały ugotowane i zmiksowane brokuły. Miała powstać z tego zapiekanka, ale padło na kotlety mielone. W obawie, że eksperyment nie będzie zbyt udany, dodałam startą mozzarelle. Co z tego wyszło? Cudo! Które wyszło bardzo smaczne, delikatne i do tego jako świetny przepytnik warzyw. Jeśli macie problem z niejadkiem warzyw, to ten przepis jest w szczególności dla Was!

Składniki:

500g mięsa mielonego (ja miałam z szynki)
1 jajko (opcjonalnie)
1 ugotowany i zmiksowany brokuł
pół opakowania startej mozzarelli (opcjonalnie – jeśli chcesz bardziej fit, nie dodawaj)
panierka (bułka tarta lub np zmielone płatki owsiane) (opcjonalnie)
przyprawy: sól, pieprz, czosnek, zioła prowansalskie
2 łyżki oleju kokosowego

Przygotowanie:

1. Ugotuj brokuł, zmiksuj na gładką masę lub na drobne kawałki i ostydź.
2. Do miski przełóż mięso mielone, dodaj brokuł i starty ser. Dokładnie wymieszaj. Przypraw według swojego smaku: ja dodałam pieprz, sól, zioła prowansalskie i czosnek.
3. Jeśli nie możesz jeść jajek, to tak przygotowaną masę, formułuj na małe kotleciki (ja robię bardziej płaskie, niż okrągłe, żeby się szybciej usmażyły) i smaż na łyżce oleju kokosowego – przetestowane! W tej opcji wyraźniej czuć smak mięsa, niżeli w wersji z panierką.
Jeśli możesz/chcesz wersję z jajkami to dodaj je do masy, wymieszaj, a następnie formułuj kotlety. Odtocz w panierce i smaż na łyżce oleju kokosowego.
4. Podawaj z ulubionymi dodatkami – u mnie była to kasza bulgur i szpinak.

Smacznego!

Pochwal się w komentarzu, jak Ci wyszedł ten przepis.

 

2